• تاریخ انتشار : 1403/04/11 - 07:36
  • تعداد بازدید : 282
  • تعداد بازدیدکننده : 282
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت خبر داد:

تولید و پخش 9 هزار تن آسفالت در خردادماه سال جاری

تولید و پخش 9 هزار تن آسفالت در خردادماه سال جاری

تولید و پخش 9 هزار تن آسفالت در خردادماه سال جاری

به گزارش روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، امید اکبری با اعلام این خبر گفت: مجموعه کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت توانسته است تنها در خرداد ماه امسال، حدود 9هزارتن آسفالت تولید نماید.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی، با بیان اینکه در یک ماه اخیر و به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی، بسیاری از معابر اصلی شهر آسفالت شده است، گفت: آسفالت تولید شده بنا به درخواست مناطق پنجگانه شهرداری در اختیار عوامل پخش آسفالت مناطق شهرداری قرار گرفته است و این مناطق بنا به اعلام نیاز، معابر اصلی را آسفالت کرده اند.

اکبری اضافه کرد: علاوه بر اجرای آسفالت در سطح 5 منطقه شهرداری، عوامل اجرایی سازمان عمران نیز جداگانه معابر مورد نیاز شهر را آسفالت کرده است.

وی، با اشاره به تاکید اداره کل راه و شهرسازی برای خدمات رسانی بیشتر به شهرک مهر (مجموعه مسکونی مسکن مهر رشت) و بازدیدهای دوره ای این اداره، یادآور شد: بیشترین حجم اجرای آسفالت در ماه اخیر در مجموعه مسکونی مسکن مهر انجام شده است و طی این زمان، علاوه بر زیرسازی معابری همچون شهرک زعفرانیه، خیابان شهید ترومیده، خیابان شهید عاشری، ورودی های اول و دوم در هر دو لاین و خیابان مهر 58 آسفالت شده است.

اکبری، با اشاره به اجرای آسفالت در مناطق کم برخوردار رشت افزود: در خردادماه سال جاری، خیابان آسایش 7 واقع در محله معلولین به همت سازمان عمران آسفالت گردید. همچنین بخش هایی از کمربندی شهید بهشتی، بلوار مدرس و حاشیه نیروی دریایی نیز آسفالت شده است.

این مقام مسئول، با اشاره به اجرای پروژه های طرح میثاق و اجرای  5تقاطع غیر همسطح، اضافه کرد: برای کاهش بار ترافیکی در محدوده تقاطع های غیر همسطح ، از مساحت پیاده رو کاسته شده و بخش مورد نیاز آسفالت شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی، ضمن قدردانی از تلاش مجموعه اداره پشتیبانی و اجرایی تقدیر کرد و افزود: با افزایش  بهره وری دستگاه سنگ شکن و تولید مصالح مورد نیاز ، سازمان عمران توانست در خرداد ماه سال جاری، حدود 9هزار تن آسفالت تولید و اجرا نماید و این میزان تولید و پخش آسفالت کم سابقه است.

گفتنی است، کارخانه آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت، تحت نام اداره پشتیبانی در سال 1356  با راه اندازی خط تولید سنگ شکن در مسیر امامزاده هاشم، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1376 نخستین کارخانه آسفالت، با نام کارخانه تاناکا، با مخازن قیر  راه اندازی گردید. دومین کارخانه نیز  در سال 1388  با نام تیتان در همان مجموعه  مورد بهره برداری قرار گرفت.

  • گروه خبری : گروه های محتوا
  • کد خبر : 982
کلمات کلیدی
مهری شیرمحمدی
خبرنگار

مهری شیرمحمدی